SağlıkSporTüm Haberler

Yürüyüş Yapmanın Faydaları

Pandemi döneminde alınan kiloları vermek ve bağışıklığımızı kuvvetlendirmek için yürüyüş yapmak çok önemli. İşte yürüyüş yapmanın faydaları..

Yürüyüş yapmanın eğlenceli bir aktivite olmasının yanı sıra pek çok araştırma sonucunda da fiziksel ve psikolojik açıdan oldukça faydalı bir eylem olduğu söylenebilir. Hafif tempolu kısa bir yürüyüşe çıkmak günlük koşuşturmacalardan uzaklaşarak kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar.Yürüyüş yapmanın bir diğer faydası da fiziksel ve zihinsel zindeliğinizi geliştirmenize yardımcı olmasıdır. Tennessee Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre düzenli yürüyüş yapan kadınlar daha hareketsiz bir yaşam süren kadınlara oranla daha az vücut yağına sahip. Ayrıca düzenli yürüyüş kanda pıhtılaşma riskini azaltır ve devamında yaşam kalitesini arttırır.

Yürüyüş Yapmanın Bilimsel Faydaları

Stres

Yürüyüş yapmak endorfin, serotonin ve diğer mutluluk kimyasallarının üretilmesinde oldukça önemli bir etken. Yani yürüyüşün, stresle mücadelede mükemmel bir yöntem olduğu söylenebilir. Yürümenin gerek fiziksel gerek psikolojik birçok faydası olduğuna dair fazlasıyla bilimsel kanıt var. Araştırmacılar, yürüyüşün sakinleştirici etkisi olduğunu, zihinsel fonksiyonları geliştirdiğini ve hatta unutkanlık, bunama başlangıcını da geciktirebileceğini söylüyor. Haftada toplam 150 dakika yürüyüş yapmak sağlıklı ve uzun bir ömrün kapılarını aralıyor.

Kilo Dengesi

Herkesin mükemmel ve kusursuz görünmek istediği bir çağda yaşıyoruz. Günümüzde birçok insan kilo vermek için ilginç diyetler ve oldukça zor spor egzersizleri deniyor. Fakat, diyetler ve farklı spor egzersizleri herkese uygun olmuyor ne yazık ki. Ayrıca devamlılık konusunda da insanları zorlayabiliyor. Ancak, yürüyüş son derece basit ve herkesin yapabileceği bir egzersiz. Ayrıca aerobik bir egzersiz olan yürüyüş, vücudunuza şekil verir ve hafif bir egzersiz olmasından ötürü, yaralanma riski de içermez. Bu sebeple yürüyüş yapmak, eklem ağrısı gibi birçok kronik rahatsızlığa karşı da faydalı bir aktivitedir. Son olarak yürüyüş yapmak, metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımı sağlar. The Journal of the American Dietetic Association’ın raporuna göre, haftada en az 5 saat yürüyen kadınlar yürümeyenlere kıyasla oldukça düşük bir yağ oranına sahip..

Kilo Dengesi

Hafıza

San Francisco Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, yürüyüş yapmak yaşa bağlı hafıza kaybını oldukça düşürüyor. Yapılan bir deneyde, 65 yaş ve altı 5000 katılımcının günde 3 kilometre yürüyerek hafıza kaybını %17 azalttığı görüldü.

Daha İyi Uyku

Sao Paolo Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, uykusuzluk problemi yaşayan bir grup insanın yürüyüş ve diğer aerobik egzersiz türleri sayesinde uyku kalitelerini artırdıkları gözlenmiştir. Uykusuzluk problemi yaşıyorsanız açık havada kısa bir yürüyüş size iyi gelecektir.

Ayrıca yürüyüş yapmak,

  • Kemikleri güçlendirir ve ileri yaşlarda kemik erimesi yaşanmasını engeller.
  • Kalbe iyi gelir, kan dolaşımını düzenler. Kalbin vücut dokularına daha fazla kan pompalamasını sağlar.
  • Tempolu yapıldığında akciğer hacmini geliştirir ve daha iyi nefes alabilmeyi sağlar.
  • Soğuk algınlığı gibi enfeksiyon hastalıklarına karşı vücut direncini artırır.
  • İnsilün seviyesini doğal yolla düzenler. Bu bir anlamda “doğal tokluk” demektir.
  • Daha sağlıklı bir cilt sağlar.
  • Hafif koşu şeklinde düzenli yapıldığında, biyolojik yaşı 12 yıla kadar geriye alır.

Yürüyüş Yapmak

 

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu