GündemTeknolojiTüm Haberler

Gece Boyunca İnternet Erişim Sorunu Yaşandı

Türkiye'de internet kullanıcıları, gece boyunca internete erişim konusunda ciddi problemler yaşadı. Türk Telekom, Turksat Kablonet ve Vodafone kullanıcıları, pek çok konumdan internete erişemediler. Türk Telekom, bunun planlı bir bakım çalışması olduğunu açıkladı. İşte ayrıntılar..

Dün internete erişim konusunda gece boyunca sorun yaşandı, bu sorun birçok vatandaşın mağdur olmasına neden oldu. Türkiye genelindeki servis sağlayıcıları, bazı konumlarda gece boyu hizmet veremedi. Yapılan açıklamalarda, internet kesintilerinin temel sebebi olarak planlı bakım çalışmaları gösterildi. Fakat bu açıklama, tüketicileri tatmin etmeye yetmedi.

Türk Telekom’dan Açıklama Gecikmedi

Kullanıcılardan gelen bilgilere göre Türk Telekom, Turknet, Türksat Kablonet ve Vodafone, gece saat 02:00 ila 06:00 arasında hizmet veremedi. Türk Telekom tarafından yapılan açıklamada bunun planlı bir kesinti olduğu, altyapı çalışmaları yapılacağı belirtildi. Türk Telekom İstanbul, Kayseri, Antalya, Samsun, Trabzon, Adıyaman, Sivas ve Burdur’da bu kesintilerin meydana geldiğini bildirdi.

Türk Telekom haricindeki servis sağlayıcılarından ise herhangi bir açıklama gelmedi. Türk Telekom açıklama yapmasına rağmen hem Türk Telekom hem de diğer internet servis sağlayıcısı müşterileri, meydana gelen kesintiden önce haber verilmediği için duruma tepkili yaklaştılar. Bazı kullanıcılar yaşanan kesintinin plansız olmasının bazı kullanıcılar ise kesintinin saatlerce devam etmesinin kendilerini etkilediklerini ifade ederek tepki gösterdiler. Ayrıca servis sağlayıcıların neden aynı anda bakım çalışmasına giriştiğini anlayamadıklarını söylediler. Yaşanan bu kesinti, siber saldırı ya da ülke genelinde internet çökmesi gibi sorunların yaşanmış olabileceğini akıllara getirdi.

Türk Telekom'dan Açıklama Gecikmedi

 

İnternet servis sağlayıcıları tarafından yapılan bakım çalışmasının, Ticaret Bakanlığı’nın ifadeleri ile uyuşmadığını da belirtmek gerekiyor. Çünkü bakanlık, birkaç ay önce yaptığı açıklamalarda bu tür planlı bir kesinti olacağı zaman, müşterinin 48 saat öncesinden haberdar edilmesi gerektiğini aktarmıştı.

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu