Ekonomi

Koronavirüste, temassız kartlı ödemelerin hissesi 2 kat arttı

Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Aziz, bankalarının koronavirüs salgını periyodunda taşınabilir ve internet bankacılığı alanında müşterilerine sunduğu hizmetler hakkında bilgi verdi.

“KORONAVİRÜSTE MÜSTERİ VE ÇALIŞAN SIHHATİNE ÖNCELİK VERİLDİ”

Büyük, dijital kanalların hizmet kalitesi ve güçlü altyapıları sayesinde her vakit müşterilere kesintisiz ve üstün müşteri tecrübesiyle bankacılık servisleri sunduklarını aktardı.

“DİJİTAL HİZMETLER DEVREYE GİRDİ”

Büyük, “Dijital dönüşüm stratejimiz kapsamında sıfırdan tasarladığımız eser ve hizmetlerimizin yanı sıra kredi kartlarında da müşterilerimize yepisyeni bir dijital tecrübe sunmaya başladık.” dedi.

“TÜRK BANKACILIK BÖLÜMÜ, DÜNYANIN ÖNDE GELEN BANKACILIK SİSTEMLERİ ARASINDA”

Burcu Civelek Şanlı, Türk bankacılık bölümünün; müşterilerine sunduğu hizmetin kalitesi, yenilikçi yaklaşımları ve güçlü altyapısı ile dünyanın önde gelen bankacılık sistemleri ortasında yer aldığını söyledi.

Büyük, bilhassa pandemi devrinde müşteri alışkanlıklarında yenilikçiliği ve dijitalleşmeyi uygunca ivmelendirecek çok süratli bir değişim yaşandığını tabir etti.

Bu değişimin hem hayat hem alışveriş usulleri hem de ödeme metotlarına yansıdığını aktaran Büyük, fizikî mağaza yoğunluklu yapılan alışverişlerin süratli bir formda dijital platformlara kaydığını söyledi.

“E-TİCARETTE REKOR ARTIŞ YAŞANDI”

Ulu, e-ticarette rekor düzeyde artış yaşandığını, birebir formda ödeme formüllerinin yüklü olarak temassız, taşınabilir ve internet ödemelerine döndüğünü anlattı.

Avrupa’da pek çok ülkede temassız kullanımının nasıl yaygınlaştırılacağının konuşulurken bu mevzuda esasen ileride olan Türkiye’de, temassız yapılan kredi kartı ödemelerinin oranının bu devirde bölümde yaklaşık yüzde 20’lerden yüzde 40’lara geldiğini bildiren Aziz, şu değerlendirmelerde bulundu:

“TEMASSIZ YAPILAN TAŞINABİLİR ÖDEMELER SENE BAŞINA NAZARAN DALDA 2.5 KATINA ÇIKTI”

“Akıllı telefonlar ile temassız yapılan taşınabilir ödemeler sene başına nazaran dalda 2.5 katına çıkarken, Akbank’ta 7 katına çıktı. Tüm kartlı ödemeler içerisinden yapılan internetten kartlı alışverişlerin hissesi ise yüzde 25’e ulaştı. Müşterilerimiz dijital dünya ile daha çok etkileşimde hayli e-ticaret alışverişleri beraberinde artıyor. Yakından gözlemlediğimiz bu trend için pandemi periyodu ayrıyeten kritik bir katalizör oldu.”

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu