ING Türkiye , 831 milyon lira kâr elde etti
ING Türkiye, 2020 seneninın üçüncü çeyreğine dair konsolide finansal neticelerini açıkladı. Buna göre, bankanın konsolide net kârı, senenin 9 ayında 831 milyon 730 bin lira olarak gerçekleşirken, ING Türkiye, 45,3 milyar lirası nakdi olmak üzere toplam 54 milyar lira tutarında kredi büyüklüğü ile ülke ekonomisine kaynak sağladı. Bankanın sermaye yeterlilik oranı da % 23,3 olarak gerçekleşti.
Konsolide aktif toplamı 67,5 milyar lira olan ING Türkiye’nin, senenin ilk dokuz ayında toplam özkaynakları 9,5 milyar lira, mevduatları ise 39,9 milyar tl’ye ulaştı. Müşterilerinin finansmana erişimini hızlandırma amacıyla farklı sektörlerde yerli üretim yapan şirketlere, ihracatçılara, KOBİ’lere uygun koşullar sunan kredi paketleri hazırlayan ING Türkiye, sunmuş olduğu rekabetçi oranlarla hem bireysel hem tüzel müşterilerine katkı sağladı.
Müşteriler işlemlerinde ING’yi tercih etti
ING Türkiye müşterilerinin pandemi döneminde artan mobil ve internet bankacılığı kullanımı senenin üçüncü çeyreğinde de devam etti. Bu kapsamda, bireysel ihtiyaç kredilerinin adet bazında % 87’si şube dışı kanallardan kullanıldı. Dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içerisindeki mobil bankacılık müşteri payı da % 98 oldu.
Dijitalleşme stratejisi doğrultusunda büyük veri, yapay zeka ve robot teknolojileri uygulamalarını odağına alan ING Türkiye, yalnızca yazışarak finansal işlemlerin yapılabildiği ve soruların yanıtlandığı yazışmalı bankacılık asistanı INGo aracılığı ile da senenin ilk dokuz ayında 17,5 000 000 mesaj aldı.
“Güçlü sermaye yapımızla müşterilerimizin yanında olmayı devam ettiriyoruz”
Açıklamada görüşlerine yer verilen ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, pandeminin etkilerini sınırlamaya yönelik faaliyetlerini üçüncü çeyrekte de sürdüklerini belirterek, “Güçlü sermaye yapımız ile müşterilerimizin finansmana erişimlerini kolaylaştırırken, dijitalleşme stratejimiz doğrultusunda geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerimiz ile de Türkiye’nin en iyi dijital kurumu olma amacımıza bir adım daha yaklaştık.” diye konuştu.
Yılın üçüncü çeyreğini değerlendiren Gökgöz, “Kovid-19’un sağlık, sosyal hayat ve ekonomik yönden zorlayıcı etkilerinin global ölçekte devam ettiği bir çeyreği daha geride bırakırken, sorumlu bankacılık anlayışımız ile bu etkileri azaltmaya yönelik çalışmalarımızı sürdürdük. Bu süreçte kuvvetli sermaye yapımız ile müşterilerimizin finansmana erişimlerini kolaylaştırdık. Bununla beraber, kredi erteleme taleplerini de azami ölçüde karşılayarak müşterilerimizin yanında olduk.” değerlendirmesinde bulundu.
Müşterilerin Hayatlarını kolaylaştıran ürün ve hizmetler geliştiriyoruz
Gökgöz, dijital bankacılık stratejisine uygun olarak müşterilerinin hayatını kolaylaştıran ürün ve hizmetler geliştirdiklerine dikkati çekerek, “Dijital dönüşümü, internet ve mobil bankacılığın çok ötesinde konumlandırarak süreçlerimizi uçtan uca dijitalleştirirken altyapı kadar insan kaynağına da yatırım yapıyoruz. Bu doğrultuda, yazışmalı bankacılık asistanımız ING’nin geliştirilmesinin beraberinde dijital müşteri edinimi ve dijital danışmanlık alanında yapmış olduğumuz çalışmalara hız verdik.” diye konuştu.
Dijital dönüşüme katkıda bulunacak en önemli alanlardan birinin eğitim olduğuna inandıklarını belirten Gökgöz, ING Türkiye stratejisinin temelini meydana getiren dijitalleşmeye paralel olarak odağında öğretmenlerin olduğu bir sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdiklerini bildirdi.
Gökgöz, Habitat Derneği, Orta Doğu Teknik Üniversitesi iş birliği ve İlkokul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı desteği ile gerçekleştirmiş olan Dijital Öğretmenler projesi ile öğretmenlerin dijitalleşen dünyaya adım atmasını, yüz yüze ve uzaktan eğitimde yararlanabilecekleri dijital okuryazarlık becerileri edinmelerini ve Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecine katkı sağlamayı amaçladıklarını aktardı.