Ekonomi

Adil Karaismailoğlu: TCDD Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 8’inci yüksek süratli tren işletmecisi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, katıldığı proje tanıtımında TCDD’yi Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın da 8’inci yüksek süratli tren işletmecisi yaptıklarını belirterek, “Bugün prestijiyle da demir yolu, en çok yatırımın yapıldığı birinci ulaşım modu pozisyonunda.” dedi.

“ÇEVREYE VE BEŞERE HASSAS BİR PROJE BAŞLATMANIN HAKLI GURURUNU YAŞIYORUZ”

Sirkeci Garı’nda gerçekleştirilen Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Reakreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi dolayısı ile Karaismailoğlu, bugün İstanbul için çok kıymetli olan, tarihe sahip çıkan, etrafa ve beşere hassas bir proje başlatmanın haklı gururunu yaşadıklarını lisana getirerek, şunları kaydetti:

“Tarihi hoşlukları ve turistik cazibesiyle mega kentimizin merkezi Sirkeci’deyiz. Burası emeğe, üretime, alın terine mesken sahipliği yapar. İstanbullular için de, yabancı konuklarımız için de bir kesişim ve buluşma noktasıdır. Fatih Sultan Mehmed Han’ın bizlere emanetidir, Tarihi Yarımada, Sur İçi… Bu nedenle biz de Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Sınırı’nı bir ulaşım projesi olmasının çok ötesinde planladık.

İSTANBULLULARA NEFES ALDIRACAK BİR PROJE

Gezinti, bisiklet ve e-scoter parkurları ile ekonomik, sosyokültürel faaliyetlerin yapılacağı alanlarla, tıpkı vakitte turistik cazibesini daha da artırarak İstanbul’a, İstanbullulara nefes aldıracak bir proje haline getirdik.

TÜRKİYE’Yİ BÖLGESİNDE ÖNDER, DÜNYADA FAAL HALE GETİRDİK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizdeki ulaşım ve haberleşme sistemlerini bir bütün olarak kıymetlendiriyoruz. Kara yolu, hava yolu, deniz yolu, demir yolu ve haberleşme bölümlerini birbirini tamamlayan, etkileyen ve bütünleyen sistemler olarak görüyoruz. Hükümetlerimiz devrinde tüm ulaşım modlarında Türkiye’yi bölgesinde önder, dünyada faal, bir geçiş ve ilişki noktası haline getirdik.”

“BAKANLIĞIMIZIN YAPIP HİZMETE AÇTIĞI RAYLI SİSTEMLERDE GÜNLÜK 6.5 MİLYON YOLCU TAŞINIYOR”

Adil Karaismailoğlu, 2003 yılından itibaren demir yolu yatırımlarına da öncelik verdiklerini, birinci iş olarak, mevcut demir yolu ağlarının tamamını yenilediklerini söyledi.

Demir yolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardıklarını bildiren Karaismailoğlu, hala 3 bin 500 kilometre yeni demir yolu inşaatının da devam ettiğini aktardı.

SINIR UZUNLUKLARI ARTTI

Karaismailoğlu, 2003 yılından bu yana sinyalli demir yolu sınır uzunluğunu yüzde 172, elektrikli çizgi uzunluğunu da yüzde 180 oranında artırdıklarını belirterek, şöyle devam etti:

DEMİRYOLU İÇİN 212 MİLYAR LİRALIK YATIRIM

“Demir yollarımızın tamamını elektrikli sinyalli hale getirmek için de çalışmalarımız ağır bir formda devam ediyor. 2003-2020 yılları ortasında demiryolu yatırımları için 212 milyar liralık yatırım yaptık. Çin’den İngiltere’ye kadar uzan İpek Demir Yolu Çizgisi’nin orta neslinde milletlerarası geçiş ve lojistik merkezi olduk. Bakü-Tiflis-Kars çizgimizle da bölgemizdeki etkinliğimizi perçinledik. TCDD’yi Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın da 8’inci yüksek süratli tren işletmecisi yaptık.

Ülke genelindeki kentler ortası demir yolu işletmeciliğindeki başarılarımızı tıpkı halde kent içi raylı sistemlerde de sürdürüyoruz. Türkiye genelinde 12 vilayetimizde uzunluğu 812 kilometreyi bulan kent içi raylı sistemin 312 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapıldı. Bakanlığımızın yapıp hizmete açtığı raylı sistemlerde günlük 6 milyon 500 bin, yıllık 2 milyar 393 milyon yolcu taşınıyor.”

“VATANDAŞLAR TRAFİK SIKINTISINDAN KURTULDU”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, hizmete sunulan projelerle vatandaşı trafik zahmetinden kurtarıp işlerine, ailelerine inançla ve konforla ulaşmalarını sağladıkları için yaşadıkları memnunluğu aktardı.

14 BAŞKA HATTA 185 KİLOMETRELİK RAYLI SİSTEMİN ÜRETİMİNE DEVAM EDİLİYOR

İstanbul’un yanında, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep’te, 14 farklı hatta 185 kilometrelik raylı sistemin imaline devam ettiklerini bildiren Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“İstanbul’da da 7 hatta raylı sistem üretim çalışmalarımız ağır bir biçimde sürüyor. Bunlar; Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metrosu, Küçükçekmece Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı metrosu, Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metrosu, Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) metrosu, Başakşehir-Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir metrosu, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca metrosu ve bugün lansmanını yaptığımız Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Projesi’dir. Bu 7 projenin toplam uzunluğu 103,3 kilometredir.”

Karaismailoğlu, bu gayriciddi ve kısa vadeli zihniyetleri dikkate almadıklarını, devlet aklıyla yollarına devam ettiklerini söyledi.

“TÜM MAKİNE VE EKİPMANLARI YERLİ VE ULUSAL KAYNAKLARLA TÜRKİYE’DE ÜRETİYORUZ”

Bakan Karaismailoğlu, bunu yaparken de demir yollarının muhtaçlığı olan tüm makine ve ekipmanları yerli ve ulusal kaynaklarla Türkiye’de ürettiklerini aktardı.

“PROJE İLE TOPLAMDA 786 MİLYON EURONUN ÜZERİNDE TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesinin Kazlıçeşme-Sirkeci ortasında atıl bulunan 8,5 kilometrelik bir raylı sistem çizgisinin, yaya odaklı, etrafa hassas bir halde yine canlandırılması çalışması olduğunu belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Projemiz, 74 bin metrekarelik yeni yeşil alanı ile, 7,5 kilometrelik bisiklet ve 6,5 kilometrelik yaya yolu ile, 10 bin 120 metrekarelik meydan ve rekreasyon alanları ve 6 bin metrekarelik kapalı toplumsal ve kültürel alanı ile İstanbul’umuzun pahasına değer katacak çok değerli bir proje. Bunun yanında projemizde 27 adet sanat yapısı, 9 adet yaya ve 12 adet kara yolu geçidi ile 3 adet yaya ve 1 adet de kara yolu üst geçidi bulunmaktadır. Kısa bir tanımla projemiz, Kazlıçeşme ile Sirkeci ortasında 8 istasyonlu raylı sistem ve yaya odaklı yeni jenerasyon bir ulaşım projesidir.

2023 yılının birinci çeyreğinde tamamlayarak İstanbulluların hizmetine sunmayı hedeflediğimiz bu projemiz ile önemli ekonomik tasarruflar da sağlayacağız. Projenin tamamlanmasıyla birlikte 2023-2053 yılları ortasındaki 30 yıllık süreçte, karayolu bakım ve işletme açısından 425 milyon avro, etrafa olan tesirlerin azalmalarından ötürü 117 milyon euro ve vakit yararı olarak da yaklaşık 243 milyon euro olmak üzere, toplamda 786 milyon euronun üzerinde tasarruf sağlayacağız.”


Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu